Yeni müfredata ilişkin soruları yanıtlarken, çocukların 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nı kutlayan Tekin, Bakanlık tarafından düzenlenen etkinliklere değindi. Dün tarihi Birinci Meclis'te gerçekleştirilen temsili oturumların önemine vurgu yapan Tekin, çocukların gelecek beklentilerinin belirlenmesinin önemine dikkat çekti.

Yeni müfredatın ana odağına ilişkin değerlendirmelerde bulunan Bakan Tekin, müfredatların zaman içinde revize edilmesinin gerekliliğine işaret etti. Tekin, dünya ve ülkedeki gelişmelerin müfredatın yeniden ele alınmasını zorunlu kıldığını ifade etti.

Müfredat hazırlık sürecini açıklayan Tekin, bu sürecin uzun vadeli bir çalışmanın ürünü olduğunu söyledi. Öğretmenlerin, akademisyenlerin ve diğer paydaşların katılımıyla gerçekleştirilen kapsamlı bir çalışma takvimi olduğunu belirtti.

Yeni müfredatın kamuoyu değerlendirmesine açılacağını duyuran Tekin, herkesin görüşlerini paylaşmasını istedi. Sürecin bir hafta boyunca devam edeceğini belirten Tekin, öneri ve görüşlerin değerlendirilerek müfredatın revize edileceğini söyledi.

Müfredatın uygulanmasına ilişkin detayları da açıklayan Tekin, yeni programın kademeli olarak uygulanacağını ve öğretmenlere hizmet içi eğitimlerin başlayacağını belirtti. Okullarda yeni alanlar ve atölyelerin planlandığını ifade ederek, öğrencilerin teorik bilgileri uygulama becerisiyle destekleyebilecekleri ortamların oluşturulacağını vurguladı.


Bu düzenleme, haberin ana fikirlerini ve önemli noktalarını daha net bir şekilde sunuyor.

User

You

Yıldırım'da Hıdırellez Şenliği Coşkusu Yıldırım'da Hıdırellez Şenliği Coşkusu

devamı

ChatGPT

ChatGPT

Tabii, işte devamı:


Bakan Tekin, yeni müfredatın öğrencilere çeşitli okuryazarlık türlerini kazandırmayı hedeflediğini belirtti. Bu türler arasında bilgi okuryazarlığı, dijital okuryazarlık, finansal okuryazarlık, görsel okuryazarlık, kültür okuryazarlığı, vatandaşlık okuryazarlığı, veri okuryazarlığı, sürdürülebilirlik okuryazarlığı ve sanat okuryazarlığının bulunduğunu ifade etti.

Müfredatın içeriğinin beceri odaklı olduğunu vurgulayan Tekin, bilgi kazanımı yerine beceri kazanımı temelli bir sisteme geçildiğini söyledi. Bu yaklaşımın, öğrencilerin bilgiyi analiz etme yeteneklerini güçlendirmeyi amaçladığını belirtti.

Müfredatın yoğunluğu konusunda da açıklamalarda bulunan Tekin, öğrencilerin aşırı bilgi yükü altında ezilmemeleri için müfredatta %35'lik bir seyreltme yapıldığını ifade etti. Bu seyreltmenin, tekrarlanan bilgilerin çıkarılması ve gereksiz detayların azaltılması yoluyla gerçekleştirildiğini belirtti.

Son olarak, müfredatın dünya ölçeğinde bir standart yakalamayı hedeflediğini söyleyen Tekin, öğrencilerin akademik yeteneklerine uygun bir eğitim sistemi oluşturmayı amaçladıklarını belirtti. Bu doğrultuda yapılan değişikliklerin, öğrencilerin geleceğe daha hazırlıklı bir şekilde adım atmalarını sağlayacağını ifade etti.

Editör: Ferit Gücüyener