Ana Sayfa Arama Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Bir hisse, bir analiz: AL verdi

Deniz Yatırım, Europap Tezol Kağıt için hedef fiyatını 23,90 TL olarak belirlerken, “al” tavsiyesinde bulundu

Bu haberin fotoğrafı yok

Deniz Yatırım, Europap Tezol Kağıt için hedef fiyatını 23,90 TL olarak belirlerken, “al” tavsiyesinde bulundu.

Raporda yer alan detaylar şöyle:

TEZOL hedef fiyatımızı 23,90 TL (12-ay) olarak belirlerken tavsiyemizi AL olarak paylaşıyoruz ve Araştırma kapsamımıza dahil ediyoruz. Hedef fiyatımız %34 getiri potansiyeline işaret ediyor. Europap Tezol Kâğıt’ı (i) artan yurt içi ve yurt dışı talebi yeni yatırım hattı ile desteklemesi (ii) yurt dışında yeni üretim tesisi planları (iii) sürdürülebilir temettü ödeme potansiyeli (iv) güçlü nakit yapısı dolayısıyla beğeniyoruz.

Yıl başından bu yana endeksin %8 gerisinde performans gösteren hisse, 2022 tahminlerimize göre 4,6x F/K ve 6,3x FD/FAVÖK çarpanlarıyla işlem görüyor.

MERSİN’DE DEVREYE GİRMESİ PLANLANAN 4. FABRİKA İLE KAPASİTE 130.000 TONA ULAŞACAK

2016 yılında Mersin Tarsus OSB’de devreye alınan fabrikanın yanı sıra 2020 yılında başlanan 2. Mersin fabrikası (4. Kâğıt Bobin Üretim Tesisi) ile üretim ve dağıtım ağının genişletilmesi hedeflenmektedir. İzmir – Mersin fabrikalarında üretilen geri dönüşümlü temizlik kağıtları büyük oranda yurt dışına ihraç edilmektedir.

Şirket’in satış gelirleri %40-45 yurt dışı ve %55-60 yurt içi dağılıma sahiptir. Faaliyete girecek yeni Mersin fabrikasının yurt dışından gelen talebin karşılanması açısından büyük öneme sahip olduğunu düşünüyoruz.

YURT İÇİ YATIRIMLARIN YANI SIRA YURT DIŞINDA YENİ SEÇENEKLER DEĞERLENDİRİLİYOR

Türkiye dışında yurt dışı operasyonlarını da sürdüren Şirket ağırlıklı olarak Avrupa, Güney Amerika, Kuzey Amerika ve Orta Doğu bölgelerine satışlarını gerçekleştirmektedir.

Faaliyet gösterilen ülkelerin dışında yeni ve güçlü talep demografisine sahip bölgelerde yatırımları değerlendiren Şirketin, satış ve dağıtım kanalları dışında üretim kanallarını da dış pazara yönlendirme potansiyelini oldukça olumlu okuyoruz.

KOŞULLAR EL VERDİĞİ MÜDDETÇE KÂR PAYI DAĞITIMI

Şirket, halka arz edildiği yıl olan 2021’de kar payı dağıtımından yeni yatırımcıların faydalanabilmesi amacıyla 2020 kâr payı dağıtımını gerçekleştirememiştir, halka arz sonrasına ertelemiştir.

2022 yılında 2020 ve 2021 yılı dağıtılabilir karlarını yatırımcılara dağıtacağı duyurulmuştur. İlk taksit (2021 kâr payı) 29.04.2022 tarihinde hisse başına net 0,4050 TL olarak dağıtılmıştır. İkinci taksit (2020 kâr payı) ise 30.09.2022 tarihinde hisse başına net 0,0900 TL olarak dağıtılacaktır.

Bunlara ek olarak Şirket, 2021 yılı karından 120 milyon TL düzeyinde bedelsiz kar dağıtımı yapma kararı almış ve gerekli işlemler için Sermaye Piyasası Kurulu’na (SPK) başvuruda bulunmuştur. Böylelikle 2021 yılı dağıtılabilir karından dağıtılacak toplam kar 165 milyon TL olarak belirlenmiş, 2020 karından dağıtılacak kısım da eklendiğinde toplam kar dağıtımı 175 milyon TL’ye ulaşmıştır. Şirket’in karlılığı ve mevcut durumlar göz önünde bulundurarak her yıl dağıtılabilir karının bir kısmını kâr payı olarak dağıtmasını sürdürülebilirlik açısından önemli buluyoruz.

YATIRIMLARA RAĞMEN GÜÇLÜ NAKİT YAPISI BÜYÜMEYİ DESTEKLİYOR

Şirketin orta vadeli ve büyük bir bölümü ödenmiş olan borçlarının Euro cinsinden olması ve ABD Doları bazlı olarak ihracat gerçekleştirmesi dolayısıyla Euro/Dolar paritesinin düşüşlerinden olumlu olarak etkileniyor. Ayrıca Şirket, Mart sonu itibariyle 75 milyon TL net nakit pozisyonuyla da ön plana çıkmaktadır.

İhracat odaklı stratejisi ve yüksek döviz bazlı gelir elde etmesi güven veriyor. Şirket’in, ihracat gelirlerinin artması yönündeki planlamalarını ve ABD Doları cinsinden elde edilen gelirlerini kur riskine karşı güven verici bir etken olarak görüyoruz.

Döviz gelirlerinin yurt dışından ithal edilen selüloz ile enerji ve lojistik gibi önemli giderlerin artmasına karşı da doğal hedge görevi üstendiğini söyleyebiliriz.

Enerji ve navlun maliyetleri Avrupa’yı etkilese de Tezol’un siparişlerine olumlu yansıdı. 2021 yılında başlayan Çin kaynaklı lojistik sorunlarının navlun fiyatlarını yükseltmesi ve Avrupa’da oluşan arz sorunları sebebiyle Türkiye’deki üreticilerin ihracat konusunda pozitif ayrışmasına olanak sağladı.

Tezol’un uzun yıllardır ihracat kanallarını genişleten bir şirket olması bu pozitif ayrışmada beklenenin üzerinde taleple karşılaşmasını destekledi. Yüksek enflasyon ortamında ürünlerin zorunlu tüketim malı olması ve güçlü dış talep beraberinde Şirket’in olumlu etkilenmeye devam edeceğini değerlendiriyoruz.

TÜRKİYE’DE YURT İÇİ TÜKETİMİN 2 KATI KADAR KAPASİTE BULUNUYOR

Türkiye, temizlik kâğıdı konusunda net ihracatçı konumunda olup iç tüketimin yaklaşık 2 katı kadar kapasite bulunmaktadır. Tezol, yurt içi pazarda sadece kendi markalarını değil, aynı zamanda büyük zincir mağazaların ve indirim marketlerinin özel markalarını da üretmektedir. Uzun yıllardır temizlik kağıtları pazarının büyümesinde özellikle indirim marketlerinin özel markaları lolomotif rolü oynamaktadır. Dolayısıyla Şirket, yurt içi pazarda büyüyen kanalda çok güçlü bir konuma sahiptir.

Enerji maliyetlerinin artması ile alternatif çözüm/destek kanalları değerlendiriliyor. Şirket’in üretim maliyetleri ağırlıklı selüloz, enerji ve işçilik şeklindedir. En önemli ikinci maliyet kalemi olan enerji fiyatlarının artması ile Şirket farklı çözüm veya destek kanalları konusunda değerlendirme yapmaktadır. Alternatif enerji üretim yöntemleri ile tüketilen elektriğin %5-10’u kadar tasarruf sağlanabilir.