◊ Günümüzde hiç kimse kilosundan memnun değil gibi, sizce neden?
– Bu yeni bir fenomen değil, insan hiçbir zaman bedeninden memnun değildi. Eskiden moda ve güzellik sektörünün ikonları sosyete ve halkla gazete, dergiler ve defileler yoluyla güzellik standartlarını paylaşırlardı. Dünyanın dijitalleşmesi ve sosyal medya uygulamaları ile beraber artık herkes bir ‘influencer’ olmuş ve filtreler veya uygulamalarla bir yıldıza benzemeye çalışıyor. Diyet endüstrisinin global pazarının yılda yüzde 8’den fazla oranda büyüme sebebi de tam bu mutsuzluk! Reklamlarda bize bu mesaj veriliyor: ‘Senin bir problemin var (şişmansın, selülitin var) ama merak etme senin için bir çözüm de var (hap, toz, diyet, tayt, ameliyat…).’ Bu döngünden çıkmak çok zor ama benim danışanlarım başarıyor çünkü yaklaşım çok farklı. Beraber çıktığımız yolculukta önce bedeni olduğu gibi kabul etmeyi öğreniyorlar, sonra zaten kilo vermeye başlıyorlar.
◊ “Yemek Düşmanın Değildir” nasıl ortaya çıktı?