Geçtiğimiz aylarda hayata geçirilen e-Devlet üzerinden kira sözleşmesi hazırlama hizmeti, dijital ortamda ev sahiplerinin kiracıların önceki kira sözleşmelerine de ulaşabilmesine olanak tanıdı. Bu hizmetin ilk fazının ardından, uygulamanın ikinci aşamasında emlak danışmanlarına kontrat hizmet bedeli talep edilmesi gündeme geldi. Yıl sonunda devreye alınması planlanan bu yeni adım, sektörde büyük bir yankı uyandırdı. Emlak danışmanları, e-Devlet üzerinden kira sözleşmesi düzenleyerek tarafların onayına sunabilecek ve hizmet bedelini alacak.
Tüm Emlak Danışmanları Birliği Başkanı Hakan Akçam, konuyla ilgili açıklamasında, şu anki kira sözleşmelerinde “emlak danışmanı” butonunun bulunmadığını, yalnızca kiracı, ev sahibi ve kefil bölümlerinin yer aldığını belirtti. Akçam, emlak danışmanlarının sürece dahil olmasıyla birlikte, kiracı ve ev sahipleriyle e-Devlet üzerinden kontrat yaparak hizmet bedelini alacaklarını ifade etti.
Akçam ayrıca, sistemin vergisel yönüne de değinerek, “Sistemi üzerinden yıllık kira beyanlarının takip edilmesi sağlanacak. Hazine ve Maliye Bakanlığı yetkilileri, kira kontratlarından kaynaklanan gelirler için beyanname düzenlemesi yapmaya başladı. Bu uygulama sayesinde iş yükü azalacak ve sistemle her şey denetim altına alınacak” dedi.