Ana Sayfa Arama Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Halkalı- Kapıkule Demir Yolu Hattı Projesi’ne ilk kaynak atıldı

Halkalı-Kapıkule Demir Yolu Hattı Projesi’nde raylara ilk kaynak Edirne’nin Havsa ilçesinde törenle yapıldı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Projemiz tamamlandığında, Halkalı-Kapıkule arasında 229 kilometrelik güzergahta çift hatlı, 200 kilometre/saat hızında, yolcu ve yük taşımak mümkün olacaktır. Bulgaristan, Edirne, Kırklareli ve Tekirdağ ile İstanbul’u hızlı tren ağına bağlayacak proje hizmete alındığında, Halkalı-Kapıkule arası trenle seyahat süresi 4 saatten 1 saat 36 dakikaya, yük taşıma süresi 6,5 saatten 3 saat 6 dakikaya düşecek” dedi. AB Komisyonu Avrupa Genişleme ve Komşuluk Genel Müdürlüğü Türkiye’den Sorumlu Müdürü Henrike Trautmann ise projenin dünyadaki en büyük Avrupa Birliği projesi olduğunu söyledi.

Bu haberin fotoğrafı yok

Türkiye’nin Avrupa ülkeleriyle yüksek standartlı demir yolu bağlantısını sağlayacak, ‘Halkalı-Kapıkule Demir Yolu Projesi’nde, ilk ray kaynak töreni Edirne’nin Havsa ilçesinde gerçekleştirildi. Törene, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, AB Komisyonu Avrupa Genişleme ve Komşuluk Genel Müdürlüğü Türkiye’den Sorumlu Müdürü Henrike Trautmann, Edirne Valisi Hüseyin Kürşat Kırbıyık, TCDD Genel Müdür Vekili Metin Akbaş, AK Parti Edirne İl Başkanı Belgin İba ile davetliler katıldı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, törende yaptığı konuşmada, Türkiye olarak jeostratejik konum sayesinde sadece 4 saatlik uçuş ile 1 milyar 650 milyon insanın yaşadığı, 38 trilyon dolar gayrisafi milli hasılaya sahip ve 7 trilyon 45 milyar dolar ticaret hacmi bulunan 67 ülkenin merkezinde olduklarını belirterek, şunları söyledi:

“Bölgemizde yaşanan gelişmelerin de gösterdiği gibi, dünya nereye giderse gitsin, Türkiye’nin stratejik değeri artmaktadır. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, bu farkındalık ile hareket ediyor, sadece ülkemizin değil, küresel ihtiyaçları da karşılamak adına; projelerimizi devlet aklı ile planlayarak hayata geçiriyoruz. Çalışmalarımızı bu gerçeğin ışığında planlıyoruz. Türkiye’miz dünyadaki ham madde kaynakları ile ekonomik merkezleri buluşturan bir kavşak konumundadır. Bu da Asya-Avrupa arasındaki transit taşımacılığın sürdürülebilir, kesintisiz ve artan kapasiteyle ülkemizin ulaşım ağları üzerinden yapılması demektir. Bugün ilk ray kaynağını gerçekleştireceğimiz demiryolu hattı; Asya ve Avrupa arasındaki kesintisiz ticarete destek olacak, Avrupa Birliği ile aramızdaki ilişkileri daha da güçlendirecek. Projenin tamamlanmasıyla dünyadaki son gelişmeler nedeniyle stratejik önemi daha da artan, Pekin’den Londra’ya uzanan güvenli ve kesintisiz bir demiryolu taşımacılığına imkan sağlayan Demir İpek Yolu’nun çok önemli bir bölümü yüksek bir standarda ulaşacak. İpek Yolu’nun Orta Koridoru’nda yer alan Türkiye’mizin uluslararası ticaretteki rolünün önemi reddedilemez boyutlardadır. Biz de bu önemin farkında olarak, ulaştırma ağlarının Avrupa’ya entegrasyonunun yüksek standartlarda sağlanmasını her daim önceliklerimiz arasında tutuyoruz. Küresel lojistik bir süper güç olma yolunda ilerleyen ülkemiz, Orta Koridor’da, Asya ve Avrupa arasında alternatif olmanın ötesinde, değerli ve kazançlı bir lojistik ve üretim üssüne dönüşerek önemli sorumluluklar üstleniyor. Başarıyla tamamlayarak hizmete açtığımız Marmaray ve Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hatları kullanılarak, 28 Mayıs 2020 tarihinde ilk uluslararası yük taşımacılığı seferini yapan, Demir İpek Yolu’na stratejik bir mesele olarak yaklaştığımızın somut göstergesidir.”