Twentify, 24 Mart – 11 Nisan 2022 tarihleri arasında Türkiye genelinde Kadın-Erkek 18-45 yaş aralığında 628 Katılımcı ile gerçekleştirdiği araştırma ile toplumun Metaverse bilgisini ve deneyimlerini değerlendirdi.
METAVERSE NEDİR?
Araştırmaya katılanların %63’ü çok emin olmasa da Metaverse hakkında bir bilgi sahip olduklarını belirtiyor. Kendinden emin bir şekilde Metaverse’ü açıklayabilenlerin oranı ise sadece %21.
Genel olarak Metaverse kavramını anlatan “gerçek dünyanın sanal kopyasında sanal arsalar alıp, evler yapıp sanal karakterle yaşayabileceğimiz bir evren” cümlesini kuranlar ise %55 oranında.
METAVERSE GİRİŞ BEDELİ: 2.233 TL
%39 oranında katılımcı, Metaverse evreninin sanal dünya ile gerçekliğin birleşimi olduğuna inanırken %37 oranında bir kitle ise Metaverse dünyasına sadece sanal gerçeklik gözlükleriyle girilebileceğini düşünüyor. Bu düşünce doğrultusunda %30’luk bir kesim bu evrende var olabilmek için sanal gerçeklik gözlüğü alabileceğini ifade ediyor. Bir gözlük için ayırabilecekleri bütçe ise ortalama 2233 TL. %55 katılımcı ise 1000 TL’den fazla vermeyeceğini ifade ediyor.
Tüm dünyada konuşulması insanlarda büyük bir kavram olduğu hissini yaratıyor. Genel olarak “Metaverse” heyecan verici bir teknolojik gelişme olarak düşünülüyor (%60). Hakkında olumlu bir kanı olsa da katılımcıların yarısı metaverse’ün tüm dünya düzenini ve insan hayatını etkileyeceğini inanıyor.
Bunun geçici bir trend olduğunu düşünenler de var tabi (%30). Aynı zamanda her yeni kavramda olduğu gibi korkanlar (%33) veya saçma olduğunu (%23) düşünen bir kitlede mevcut.
Katılımcıların yarısı metaverse’ün gençlere yönelik olduğunu düşünüyor. Aynı zamanda Metaverse’de çocuklar ve yetişkinler için birbirinden ayrı alanlar/içerikler olması gerektiğini ve bu alanlara yalnızca ilgili yaş gruplarının erişebilmesi gerektiğini de inanıyorlar (%80). Bu düşüncenin altında tamamen sanal dünyalardaki güvensizlik algısı yer alıyor. Özellikle kadınlar metaverse tehlikeleri arasında ilk sıraya gerçek dünyadan uzaklaşmayı (%56) ve kişisel mahremiyeti koyuyor (%37). Birçok kişi bu evrenin de gerçek dünyadaki gibi bazı kısıtlamalara tabi olması gerektiği ifade ediyor. (%66).
SINIRSIZ SEYAHAT EN BÜYÜK ARZU!
Katılımcıların bu yeni evrende en çok yapmak istediği şeylerin başında sınırsızca seyahat etmek geliyor (%63). Kadınlar %68 oranla erkeklere göre sınırsız seyahati en çok isteyen kitle. Gerçek dünyada tehlikeli olabilecek ekstrem sporlar yapmak ise ikinci sırada geliyor (%39)
KADINLAR EĞİTİM İSTİYOR!
Metaverse evreninde eğitim almak genel ortalamada %58 oranının da istenirken yine kadınlar %64 oranında bunu en çok isteyen kitle olarak dikkat çekiyor. Listenin devamında oyun oynamak (%58), alışveriş yapmak (%54), arkadaşlarıyla sosyalleşmek (%53) ve yeni insanlarla tanışmak (%53) geliyor.
Katılımcılar Metaverse’ün faydaları olarak yaratıcılığı ve hayal gücünü geliştirdiğini (%47), gerçek hayatta yapamadıkları şeyleri yapabildiklerini (%44) ve hareket etmeden dünyayı görebildiklerini (%40) ifade ediyor.
SANAL ARSAYA TALEP AZ
Metaverse’de sanal arsa alma konusunda katılımcılar arasında net bir görüş birliği yok. Katılımcıların %28’i güvenilir olduğunu düşünmezken, %23’ü iyi bir yatırım fırsatı olarak değerlendiriyor. Aynı zamanda katılımcıların sadece %28’i metaverse’de arsa alabileceğini ifade ediyor.
NFT YÜZDE 15
Bir diğer sanal yatırı aracı NFT’lere bakış da sanal arsaya benziyor. Katılımcıların %42’si gerçek sanat ile NFT sanatın aynı değerde eserler olduğunu düşünüyor. Genel anlamda NFT’yi yatırım aracı olarak düşünenler mevcut (%52) ama sadece %15 oranında katılımcı gerçekten NFT alacağını ifade ediyor. Katılımcıların %23’ü de dijital varlık alımını gereksiz ve saçma buluyor.
Gerçek dünyadaki fiziksel ürünlere, sanal evrendeki mağazalardan ulaşmak isteyenlerin oranı %35. Katılımcıların %25’i ise sanal evrendeki dijital mağazalardan satın alma işlemini gerekli görmüyor. Zaten var olan e-ticaret sitelerini ve mobil uygulamaları kullanmayı tercih edeceklerini ifade ediyorlar.