Türk halkı sanal evrene temkinli yaklaşıyor

Türkiye’de gerçekleştirilen Metaverse ve NFT araştırmasına göre, Türk halkı sanal evrene yatırım yapmak konusunda pek de istekli değil. Metaverse’ü sanal gezi için tercih edeceğini belirten katılımcıların sadece yüzde 15’i NFT’ye yatırım yapılabileceği görüşünde.

Twentify, 24 Mart – 11 Nisan 2022 tarihleri arasında Türkiye genelinde Kadın-Erkek 18-45 yaş aralığında 628 Katılımcı ile gerçekleştirdiği araştırma ile toplumun Metaverse bilgisini ve deneyimlerini değerlendirdi. 

METAVERSE NEDİR?

Araştırmaya katılanların %63’ü çok emin olmasa da Metaverse hakkında bir bilgi sahip olduklarını belirtiyor. Kendinden emin bir şekilde Metaverse’ü açıklayabilenlerin oranı ise sadece %21.

Genel olarak Metaverse kavramını anlatan “gerçek dünyanın sanal kopyasında sanal arsalar alıp, evler yapıp sanal karakterle yaşayabileceğimiz bir evren” cümlesini kuranlar ise %55 oranında.

METAVERSE GİRİŞ BEDELİ: 2.233 TL

%39 oranında katılımcı, Metaverse evreninin sanal dünya ile gerçekliğin birleşimi olduğuna inanırken %37 oranında bir kitle ise Metaverse dünyasına sadece sanal gerçeklik gözlükleriyle girilebileceğini düşünüyor. Bu düşünce doğrultusunda %30’luk bir kesim bu evrende var olabilmek için sanal gerçeklik gözlüğü alabileceğini ifade ediyor. Bir gözlük için ayırabilecekleri bütçe ise ortalama 2233 TL. %55 katılımcı ise 1000 TL’den fazla vermeyeceğini ifade ediyor.

Tüm dünyada konuşulması insanlarda büyük bir kavram olduğu hissini yaratıyor. Genel olarak “Metaverse” heyecan verici bir teknolojik gelişme olarak düşünülüyor (%60). Hakkında olumlu bir kanı olsa da katılımcıların yarısı metaverse’ün tüm dünya düzenini ve insan hayatını etkileyeceğini inanıyor. 

Bunun geçici bir trend olduğunu düşünenler de var tabi (%30). Aynı zamanda her yeni kavramda olduğu gibi korkanlar (%33) veya saçma olduğunu (%23) düşünen bir kitlede mevcut. 

Katılımcıların yarısı metaverse’ün gençlere yönelik olduğunu düşünüyor. Aynı zamanda Metaverse’de çocuklar ve yetişkinler için birbirinden ayrı alanlar/içerikler olması gerektiğini ve bu alanlara yalnızca ilgili yaş gruplarının erişebilmesi gerektiğini de inanıyorlar (%80). Bu düşüncenin altında tamamen sanal dünyalardaki güvensizlik algısı yer alıyor. Özellikle kadınlar metaverse tehlikeleri arasında ilk sıraya gerçek dünyadan uzaklaşmayı (%56) ve kişisel mahremiyeti koyuyor (%37). Birçok kişi bu evrenin de gerçek dünyadaki gibi bazı kısıtlamalara tabi olması gerektiği ifade ediyor. (%66).

SINIRSIZ SEYAHAT EN BÜYÜK ARZU!

Katılımcıların bu yeni evrende en çok yapmak istediği şeylerin başında sınırsızca seyahat etmek geliyor (%63).  Kadınlar %68 oranla erkeklere göre sınırsız seyahati en çok isteyen kitle. Gerçek dünyada tehlikeli olabilecek ekstrem sporlar yapmak ise ikinci sırada geliyor (%39)

KADINLAR EĞİTİM İSTİYOR!

Metaverse evreninde eğitim almak genel ortalamada %58 oranının da istenirken yine kadınlar %64 oranında bunu en çok isteyen kitle olarak dikkat çekiyor. Listenin devamında oyun oynamak (%58), alışveriş yapmak (%54), arkadaşlarıyla sosyalleşmek (%53) ve yeni insanlarla tanışmak (%53) geliyor. 

Katılımcılar Metaverse’ün faydaları olarak yaratıcılığı ve hayal gücünü geliştirdiğini (%47), gerçek hayatta yapamadıkları şeyleri yapabildiklerini (%44) ve hareket etmeden dünyayı görebildiklerini (%40) ifade ediyor.

SANAL ARSAYA TALEP AZ

Metaverse’de sanal arsa alma konusunda katılımcılar arasında net bir görüş birliği yok. Katılımcıların %28’i güvenilir olduğunu düşünmezken, %23’ü iyi bir yatırım fırsatı olarak değerlendiriyor. Aynı zamanda katılımcıların sadece %28’i metaverse’de arsa alabileceğini ifade ediyor.

NFT YÜZDE 15

Bir diğer sanal yatırı  aracı NFT’lere bakış da sanal arsaya benziyor. Katılımcıların %42’si gerçek sanat ile NFT sanatın aynı değerde eserler olduğunu düşünüyor. Genel anlamda NFT’yi yatırım aracı olarak düşünenler mevcut (%52) ama sadece %15 oranında katılımcı gerçekten NFT alacağını ifade ediyor. Katılımcıların %23’ü de dijital varlık alımını  gereksiz ve saçma buluyor. 

 Gerçek dünyadaki fiziksel ürünlere, sanal evrendeki mağazalardan ulaşmak isteyenlerin oranı %35. Katılımcıların %25’i ise sanal evrendeki dijital mağazalardan satın alma işlemini gerekli görmüyor. Zaten var olan e-ticaret sitelerini ve mobil uygulamaları kullanmayı tercih edeceklerini ifade ediyorlar.

 

Exit mobile version